Capio Ringens vårdcentral med cirka 27 000 listade patienter brottades med överfull drop-in mottagning och långa telefonköer. I december 2018 stängdes den fysiska mottagningen och patienterna guidades till vårdcentralens hemsida. Via den nya plattformen ombeds patienterna fylla i sin anamnes och guidas därefter vidare till lämplig vårdnivå av sjuksköterskan.
- Andelen patienter som får kontakt samma dag har ökat från 73 procent till 95 procent
- Väntetiden för planerade fysiska besök hos patientens egen husläkare har minskat från 4-6 veckor till 1-3 dagar
- Produktiviteten har ökat med hela 33 procent fler patientkontakter per arbetande patientnära timme
- Medarbetare vittnar om minskad stress och lugnare arbetsmiljö!
Välkomna till Doctrin fredag den 6 mars kl 08.30-10.00 för att ta del av detta och andra goda exempel tillsammans med en experter från Capio och Svensk Sjuksköterskeförening!
Plats: St Eriksgatan 121D
Tid: Fredag den 6 mars kl 08.30-10.00
Fri entré
Anmäl till helene@doctrin.se eller läs mer här